zaterdag 28 september 2013

Guided tour door de provinciestad

Van de week, toen het 's middags prachtig zonnig weer was, ben ik toerist gaan spelen in de provinciestad waar ik nu bijna 2,5 jaar woon. Hoewel ik me nog steeds niet helemaal thuis voel - dat duurt bij mij altijd even - zijn er aardig wat mooie plekjes te vinden. Kijk maar eens mee.


Een gerenoveerd gebouw van - naar ik meen - de Kempische IJzergieterijen.


Domaine Le Paige, een kunstgalerie met erachter een mooie bomentuin waar je rond kunt wandelen. Direct achter het huis is de 'Groene Kathedraal', een soort openluchtkerk.


Het beeld 'MIR' van Rik Poot, in de voortuin van Domaine Le Paige.


De Kleine Nete in natuurgebiedje 'De Hellekens'.


Bij de vistrap (wat daar nu kunst aan is?).


De Gildekamer in het begijnhofje.


Leuk beeldje van Jef De Ceuster


Het voormalig Augustijnenklooster dat nu het Stadsarchief herbergt.


De Lakenhal


De Bovenpoort

Hopelijk komen er nog meer zonnige middagen, want er is volgens mij nog een hele hoop te ontdekken!

2 opmerkingen: