woensdag 11 december 2013

Happy Lichtjes

's Ochtends als ik naar mijn werk rijd is het donker, van dat blauwzwarte, kille, mistige, vochtige donker, waarin bomen en struiken silhouetten worden, mensen opgaan in de omgeving en de straatlantaarns gele lichtpoelen werpen op het wegdek. Ongezellig, ik zou zo willen omkeren en in mijn bed kruipen.

Maar in deze periode wordt mijn rit door het donker opgevrolijkt door alle kerstversieringen aan en in de huizen. De ene nog uitbundiger dan de ander, knipperend, in alle tinten wit, blauw, rood, geel, blauw en groen: kerstbomen, kerstmannetjes, arrensleetjes met rendieren ervoor, sneeuwpopjes, ijspegeltjes en lichtsnoeren. En niet te vergeten de 'bewegende' kerstbellen. Ik krijg er altijd een glimlach van op mijn gezicht.

Bij ons thuis houden we het wat soberder, maar een mooi lichtsnoer zie ik toch wel zitten. Bij een paar Zweedse blogsters had ik ze al voorbij zien komen: de Happy Lights. Bolletjes in allerlei kleurtjes met lichtjes erin, af te stemmen op elk interieur. Online kun je je eigen slinger samenstellen door de kleurtjes naar de bolletjes aan het virtuele snoer te slepen. Ik ga voor een natuurlijke, Scandinavische sfeer, met koele, blauwgrijze en beige tinten die goed zullen passen bij ons interieur (ik kon het natuurlijk niet laten om alvast een testje te doen op de online module):











In Antwerpen is een concept store midden in de stad. Ik heb Manlief al met een heel onschuldig snoetje aangekeken om hem mee te krijgen dit weekend. Hopelijk lukt het en heb ik binnenkort ook een mooi lichtsnoer om de donkere dagen mee op te vrolijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten